Трећа недеља - Млађи разреди
Птице
А) ПТИЦА - машталица
- На папиру нацртати контуре птице.
- Од самолепљивог колаж папира или другог папира у боји (старе новине, каталози, рекламни флајери, стари календари...) цепкати комадиће папира.
- Искидане комадиће папира у боји лепити тако да попуњавамо тело птице.
Б) ПТИЦА – шаренорепа:
- На белом картону нацртати контуре целе птице (као на слици).
- Исецећи птицу по обележеним линијама.
- На белом папиру исцртати 10 – 15 облика (као на слици), која ће послужити као пера за реп птице.
- „Пера“ попунити изцртавањем разних шара и облика фломастерима у боји.
- Пажљиво исећи украшена „пера“.
- Исечена пера за реп поређати на тело птице по личном избору и залепити их на тело птице (као на слици).
В) ПТИЦА – лепезаста
- Више разних папира у боји величине А4 пресавити на пола и пресећи по пресавијеној линији.
- На једној половини нацртати и исећи тело птице (као на слици).
- На средини тела птице засећи мали отвор у облику равне линије 15 mm дужине.
- Другу половину папира поделити тако што ћемо изцртати усправне линије на растојању од 15 mm .
- Пресавијати по изсртаним линијама као „лепезу“ или „хармонику“ (за крила).
- Комбиновати боје тела и крила како би птице биле веселије и маштовитије.
- Крила (пресавијана као „лепеза“) провући кроз отвор на телу птице.
- Доцртати око и кљун птици.
Г) ПТИЦА - голубица:
- На белом или плавом папиру нацртати контуре тела птице тако да личи на голуба.
- Од истог папира нацртати контуре крила птице (као на слици).
- Крила залепити на тело (као на слици).
Д) ПТИЦА - ОРИГАМИ:
- Пресавијањем обичног папира по упутствима датим на шемама израдити неколико модела птица.
Додатна активност- задатак:
- Пронаћи на интернету или у енциклопедији и прочитати:
ЗНАТЕ ЛИ КАКО СЕ ОГЛАШАВА КОЈА ПТИЦА?
Имена птица на нашем језику пронаћи ћете на седећим линковима:
Станојловић Иван и Снежана
Коришћен помоћни извор илустрације: интернет; youtube, страница Coneix el riu